Presentació dels resultats de la cinquena edició de la campanya «No hi ha espai per al masclisme
La Mancomunitat Pla de Mallorca ha presentat avui els resultats de la cinquena edició de la campanya «No hi ha espai per al masclisme», que enguany ha rebut el reconeixement de Bona Pràctica als Serveis Socials Comunitaris Bàsics per part de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS). La Comissió Tècnica de Valoració ha destacat la campanya per la seva continuïtat, sostenibilitat, abast territorial supramunicipal als catorze municipis del Pla de Mallorca i la seva capacitat de generar un impacte comunitari a llarg termini, consolidant-la com un projecte de referència en la prevenció de les violències masclistes.
Durant l'acte s'ha fet balanç de les actuacions desenvolupades al llarg del període 2025-2026, una edició dedicada a la corresponsabilitat i les masculinitats igualitàries, que ha combinat accions de sensibilització amb un ampli programa de formació adreçat tant a professionals com a la ciutadania.
Entre les novetats d'enguany destaca l'ampliació de les accions formatives a nous col·lectius, amb sessions específiques dirigides a representants polítics municipals i a professionals de les escoles infantils, reforçant així la incorporació de la perspectiva de gènere en diferents àmbits de l'administració local. En total s'han desenvolupat 14 accions formatives, deu dirigides a professionals i quatre a la ciutadania, amb 111 persones participants, que eleven a 657 les persones formades des de l'inici de la campanya. Les valoracions obtingudes reflecteixen un elevat grau de satisfacció i la voluntat de continuar impulsant aquest tipus de formacions.
La campanya també ha mantingut una important presència als municipis mitjançant 13 Punts Liles informatius en fires i mercats, tallers educatius als IES de Sineu I Porreres, un Mural participatiu a Santa Eugènia, l'actualització de la guia visual de recursos i una intensa activitat a les xarxes socials, que enguany han superat les 186.000 visualitzacions.
Durant la presentació s'ha posat de manifest que, després de cinc anys de trajectòria, «No hi ha espai per al masclisme» s'ha convertit en una estratègia consolidada de la Mancomunitat Pla de Mallorca gràcies al finançament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere. Cada edició ha abordat un àmbit diferent —els espais públics, l'oci, l'esport, la cultura i, enguany, la corresponsabilitat i les masculinitats igualitàries— mantenint un model de treball basat en la prevenció, la sensibilització i la participació comunitària.
La presidenta de la Mancomunitat ha agraït la implicació dels ajuntaments, de la Fundació IRES i de totes les persones i entitats col·laboradores, i ha destacat que aquest reconeixement de l'IMAS i els resultats assolits animen la institució a continuar reforçant el projecte i a seguir impulsant actuacions que contribueixin a construir municipis més igualitaris i lliures de violències masclistes.